Drum ’n bass held Mindmapper reviewt weer 6 tracks | DJ Mag NL - Living & Breathing Dance Music

Drum ’n bass held Mindmapper reviewt weer 6 tracks

Wat zijn nou de tracks die je geluisterd moet hebben? Altijd een lastige vraag! Gelukkig zijn er talloze artiesten die voor DJ Mag NL de vetste tracks reviewen. Speciaal voor jou. Een van die namen is Mindmapper. Deze drum ’n bass artiest helpt jou.

TOPPER:

Artiest : GROUND
Track: Murph
Label: Onyx

De Zwitser Ground is nog redelijk onbekend binnen de scene maar daar gaat deze EP naar verwachting verandering in brengen. Er staan 3 mooie tunes op de EP maar vooral Murph springt er uit. Dit is een dikke track met een compacte sound vol dikke bassstabs, digitale hooks en een prima opbouw En dat zonder over de top te gaan. Dit gaat zeker zorgen voor bewegende voetjes!

8/10

Artiest: Benny L
Track: Low Blow
Label: Metalheadz

Low Blow is simpelweg gemaakt voor de dansvloer. Een spacende intro met een lange reese die doet denken aan wat oudere serum tracks. De drums klinken ook erg fris, punchy en funky tegelijk. Een stevige track met toch weer het typische Metalheadz sausje. De verwachting is dat dit een echte classic gaat worden, dus mis deze niet.

7.5/10

Artiest: Arbee ft. Dyslexic
Track: Frostbite (Ice Cold)
Label: Lifestyle Music

Een lekkere duistere stepper zoals we het graag horen. De MC is misschien een klein beetje te stoer, maar al met al hindert het ook weer niet. Er zit ook een lekkere progressie in mede, door de extra percussie en mids die er later in komen. Dit is voor het eerst dat we van Arbee horen, dus we zijn benieuwd wat er ons nog te wachten staat. Hou deze man in de gaten! Wederom een goede ontdekking van Lifestyle.

7/10

Artiest: Handra ft. MC Resc
Track: Locket (Mikal Remix)
Label: Counterpoint Recordings

Een lekkere volwassen roller met het typische Mikal remix sausje op het in Porto gevestigde Counterpoint. Stiekem is deze remix beter dan het origineel. De kick is lekker punchy en er zit een lekkere swing in de hele track. De fijne en subtiele edits maken het helemaal af en MC Resc klinkt ook goed in de mix en is zeker een aanvulling (iets wat soms totaal niet het geval is). Lekker bezig Counterpoint!

6.5/10

Artiest: Spline
Track: Move
Label: Dispatch Limited

De Russen zijn de laatste tijd goed bezig op het productievlak, zo ook Spline met zijn tune Move. De tune begint half tempo met leipe percussie, duistere fx, growly bassen en klappende snares. Na de breakdown verdubbelt de hoeveelheid snares en percussie grofweg en worden ze ook mooi ingezet als melodie elementen. Dit is een track die qua sound vol in je gezicht slaat en duidelijk elementjes heeft van de sound van Photek.

7.5/10

Artiest: Transient
Track: Scripture
Label: Lossless Music

Scripture is lekker eigenwijze en bouncey track met een vleugje tribal en half tempo feeling. De tune draait compleet om de interactie van de repetatieve maar mooie bouncey bassen en de kicks. Voeg hier nog interessante percussie, fx en edits aan toe en je hebt een tune die zeker voor verassing zorgt op de dansvloer. Een aanradar dus!

7/10