Review: Dubstep/Bassmusic door Stereologue | DJ Mag NL - Living & Breathing Dance Music

Review: Dubstep/Bassmusic door Stereologue

Feed Me
Feed Me’s Family
Reunion
Sotto Voce Limited Als producer is Feed Me nog steeds een van mijn favoriete artiesten, of het een Spor ep is of een Feed Me ep ik kijk er altijd naar uit. Feed Me’s Family Reunion zit vol dope tracks en Feed Me laat zien dat hij nog steeds meester is in meerdere stromingen uit de edm-scene. Van 4x4 naar dubstep via tropical house naar trap: alles komt voorbij in een Feed Me-jasje. Misschien niet zo vernieuwend als zijn eerste ep maar hij staat als een huis met mijn favoriete track What It Feels Like.

Brightwing
Haunted By You EP
MWM-Recordings
Brightwing groeide op in Miami aan de East Coast en raakte na Shambhala verkocht aan underground bass music.. Brightwing’s style is lichtelijk minimal maar omhult zich in duistere sferen en diepe maar ook neuroachtige basstonen. De tracks hebben een dope drive en genoeg afwisseling om de track interessant te houden, alles blijft gebalanceerd in eigen stijl. Daarnaast vinden we op de remix labelbaas van MWM-Recordings M.A.W. en labelgenoot Drew’s Theory wat de ep afmaakt tot een dope release, ga hem checken!
8/10

PhaseOne
UFO
Firepower Records
Op het label van Datsik droppen sounddesign-enthousiastelingen PhaseOne een keiharde track UFO. Voor mij is het altijd goed om een harde track te hebben om de dansvloer te slopen en nog even het laatste beetje energie uit mensen te trekken. UFO is er zeker toe instaat, keiharde drop, supervette edits en het sounddesign is up to par, hoe dan ook. Van growlbassen tot reso-leads, alles komt voorbij zonder dat het rommelig wordt. Heb je munitie nodig voor het nodige sloopwerk check deze track.
8/10

JPB
Purple Sky EP
Heroic.
Het is zomer en de tracks mogen allemaal weer wat minder boos. JPB levert met de Pruple Sky EP een heerlijke ep af om lekker bij te chillen en een drankje te doen. Daarnaast zullen de tracks zeker niet misstaan op de festivals deze zomer, ik verwacht deze toch zeker een paar keer tegen te komen. Beide tracks Purple Sky en Choose hebben heerlijke vocals en de synths en drums passen super samen om het een dromerig geheel te maken.
9/10

Ookay
Thief
© 2016 Ookay
Soms vallen tracks op omdat ze een bepaalde vibe hebben of net iets proberen wat je niet verwacht. Thief van Ookay is bijvoorbeeld zo’n plaat, deze future basstrack had een drop die ik niet verwachtte. De plaat start met een lichtelijk zoetsappige vocal waarna deze bij de drop future bass gaat met een heerlijk saxofoonpartij, dope en sexy op het zelfde moment.
8/10

SubDimension
Woe & Bliss
Dubstep Rotterdam
Records
Diepe vibes komen van SubDimension uit Vlissingen met zijn nieuwe ep Woe & Bliss. Diepe bassen en rollende drums met een uitstapje naar wat hardere dubstep met de track Correlate die afstand neemt van de andere drie tracks. De track Soothing Words heeft een van de coolste drumpartijen die ik de laatste tijd heb gehoord. Altijd goed om tracks uit Nederland langs te zien komen.
8/10