Review: Drum & Bass door Mindmapper & FRE4KNC | DJ Mag NL - Living & Breathing Dance Music

Review: Drum & Bass door Mindmapper & FRE4KNC

Current Value
Impact
Invisible Recordings
Current Value heeft het weer eens geflikt. De Duitser heeft met Impact een beest van een track gemaakt die nog lang zal heugen in de drum & bass-geschiedenis. Waarom? De swing, de statische en heftige beats en de scheurende synths die steeds veranderen en interessanter en interessanter worden. Hij klinkt ook enorm fris en impact van de drop is heftig, vandaar de tracktitel. Zelfs over tien jaar zal deze nog bekend zijn bij de bassliefhebbers.

Breakage
Staggered Dub (Sam Binga Remix)
Critical Music Ltd
Het origineel, bijna tien jaar geleden ook uitgekomen op Critical, is een enorme amenknaller. Deze Sam Binga-remix is een welkome nieuwe kijk op het liedje aangezien hij er meer een halftempo, dubby versie van gemaakt heeft wat uitstekend past bij de originele vocal sample. De sidechain die er in zit is soms wel te aanwezig en ik weet niet of dat echt een toegevoegde waarde is. Verder leuk om te horen, gewoon goed gedaan!
7/10

Ink & Gremlinz
Dark Age
Tempo Records
Er zijn altijd artiesten die weigeren mee te gaan met de waan van de dag. Ze blijven lekker hun eigen ding doen zonder concessies te doen aan hun sound. Dark Age is hier duidelijk een voorbeeld van: het is een typische Ink & Gremlinztrack. Dat wil zeggen: een lekkere duistere, dubby, stevige en diepe tune met veel gebruik van oldskool breaks en sounds die voor de nodige bassfaces zal zorgen op de dansvloer. Het Nederlandse label Tempo Records is goed bezig met deze release!
8/10

Northern Zone
Last Breath
Santorin
Dat er bij onze oosterburen veel drum & bass-talent is te vinden wordt ook weer duidelijk met deze release van de Duitser Northern Zone op het eveneens Duitse label Santorin. De track Last Breath is een heerlijke dansbare liquid track met een warme, spacey en muzikale deken van geluid die door het gebruik van sidechaining lekker door de track heen drukt. Geen ingewikkelde tune maar zeker doeltreffend!
7.5/10

Kolectiv
Closer To The Fire
(Alix Perez Remix)

Vandal Ltd
Deze Alix Perez-remix is gewoon kwaliteit. De kick is erg fijn en hol, de snare is lekker scherp met veel punch en verder heeft hij een mooie diepe en goed fl owende sub. De mis is heerlijk ook heerlijk fris zoals we van Alix gewend zijn. Een goede stepper met frisse technoachtige sounds die lekker door blijven rollen. Op het eerst gehoor lijkt het misschien dat deze niet veel zal doen op een dansvloer maar reken maar dat het impact heeft als je hem op het goede moment dropt.
8/10

Blu Mar Ten
Nuage - Colors (Blu Mar Ten Remix)
Translation Recordings
De Engelse heren van Blu Mar Ten hebben van het origineel van Nuage een dansbare drum & bass-tune gemaakt zonder de vibe van het origineel te verliezen. De track is uplifting en positief en heeft geen element te weinig of te veel. Leuk om te horen hoe de heren bepaalde onderdelen van het origineel hebben gebruikt zoals het ombouwen van de vocal tot vocal snippets dat weer meer muzikale bouwstenen oplevert. Een mooie remix.
7.5/10