Review: Techno door Kid Culture | DJ Mag NL - Living & Breathing Dance Music

Review: Techno door Kid Culture

Review: Techno door Kid Culture

Jeroen Search
SPC Z
Figure SPC
Deze maand is oudgediende Jeroen Search de man die er het meeste uitspringt. Zijn nieuwe album staat vol met klappers die allemaal zijn onstaan uit live jams en die blij vlagen doen denken aan klassiekers van Hood en Mills. Tensile Force is de dansvloersloper van het album, hypnotiserende rechttoe-rechtaan techno. Met Mudita zoekt Jeroen de rust op, sferisch diep maar met stijl en ballen. Bom!

Conforce
Narrative Collapse EP
Transendent
Boris Bunnik aka Conforce heeft einige tijd geleden het pitoreske Terschelling ingeruild voor het rauwe Rotterdam en dat is goed te horen in zijn laatste release op zijn eigen label Transendent. De tracks zijn voor de dansvloer en hebben een authentieke Detroit-feel en dat Boris niet veel nodig heeft om een track te laten rocken hoor je goed in de opener Heavenly. Vuige rollende drums en minimale stabs die gedurende de track naar een climax bouwen. Ace!
8/10

Various Artist
Herdersmat part 8
MORDH001
Het label van de Rotterdamse baas Bas Mooy gaat gestaag door met het leveren van kwaliteitstampers. Dimi Angelis, Tripeo, Sciahri en Endlec zijn de verantwoordelijke voor deze Herdersmat editie waarvan de eerste zeven delen vorig waren uitgekomen. Ook nu weer vier peaktime monsters zonder consessies. Tripeo’s bijdrage is mijn favoriet voor nu, psychedelische moker-techno voor de wat meer geoefende luisteraar. Rauw!
8/10

Artefakt
The Final Theory
Field
Robin Koek en Nick Lapien zijn de mannen achter Artefakt en hebben al meerdere malen bewezen dat ze garant staan voor tijdloze parels. The Final Theory is dan ook een dik tien minuten durend verhaal waarbij je gewoon de ogen moet sluiten en gaan. Qua sfeer doet het veel denken aan de klassieker Acid Eifel. Moving Horizon sleept je mee de diepte in, zwevende pads en schuivende percussie-elementen die het best tot recht komen in een avontuurlijke set. Parels!
9/10

JP Enfant
Our Future Is Under
Construction EP
LET
JP is resident in de De School (opvolger Trouw) en labelchief van LET en is inmiddels een betrouwbare kracht binnen de Nederlandse technoscene. Zijn geluid is diep, breed maar zeker met een hoog dansvloergehalte. Melancholishe soundscapes met veel reverb en stuwende ritmes zijn vaak het recept. De track waar het voor mij om gaat is de originele versie van They. Een arpeggiator, rollende 909 hats en een donker pallet van effecten zorgen voor het handjes-in-de lucht moment. 100% NL!
7,5/10

Various Artist
Diferent Seasons Vol 2
Out-Er
Het in Berlijn gevestigde Out-Er met Italiaanse roots heeft al sinds een paar jaar mijn volledige aandacht. Keer op keer releasen zijn kwalitatief hoogstaande techno en ook deze various is weer raak. Techno met een Berlijns randje maar geinjecteerd met het geluid van Detroit is wat je krijgt voor je geld. Paradigm Shift doet het hem voor mij, stabs met delays zoals Maurizio ze ook etaleerde en een hoog peaktime gehalte. Kraker!
8/10